Corrien coacht & SchrijfT

Zo lang je strijdt, leer je niet

TIPS

We leven in een voedseljungle. Hoe bied je weerstand?

  • gf_7791071_cm-a
    gf_7791071_cm-a
  • aef_47013578_cm-a
    aef_47013578_cm-a
  • fhwf_22896562_cm-b
    fhwf_22896562_cm-b
  • fhwf_15439802_cm-b
    fhwf_15439802_cm-b
  • fhwf_1925417_cm-a
    fhwf_1925417_cm-a


     Houd je omgeving snoepvrij

  • Leer met stress om te gaan.
  • Leer 'nee' zeggen
  • Ontdek op welk tijdstip je jezelf minder goed kunt beheersen
  • Neem een klein zakje ongebrande noten mee voor 'noodgevallen'.
  • Ontzettend veel zin in dat ijsje? Laat het gevoel toe en wacht even af. De hunkering ebt vanzelf weer weg.
  • Leer jezelf te belonen met dingen die je leuk vindt.

  • Stress is een dikmaker 
  • Drie tips om met stress om te gaan
  • Soms is er een mismatch tussen opleiding en werk. Je heb de 'verkeerde' opleiding gekozen en diep in je hart vind je het werk dat je doet niet leuk. Dat levert veel stress op. Of je doet te veel dingen die niet je passen. Kijk op: Stresspatronen veranderen?
  • Soms zijn er te veel mensen in je omgeving die je te veel energie kosten. De balans tussen geven en nemen is dan zoek. Dat levert veel stress op. Trek de banden aan met mensen bij wie die balans er wel is. Hoe meer mensen je in je netwerk hebt die je steunen, des te minder stress je zult ervaren. 
  • Bouw regelmatig herstelmomenten in. Heb je neiging om steeds door te gaan en jezelf geen rust te gunnen? Gun jezelf regelmatig herstelmomenten en doe bijvoorbeeld even iets wat je leuk vindt, een korte wandeling, een ademhalingsoefening of dans op je favoriete muziek.
  • Lees ook mijn artikel Overgewicht: stress of verslaving 

  

 
UA-110465751-1