Corrien coacht & SchrijfT

Zo lang je strijdt, leer je niet


Ik ben oud-journalist en weet als geen ander wat stress is. Ik merkte dat ik de neiging had te eten wanneer ik stress ervoer. En dat ik steevast om 15.00 uur trek in iets had. Bovendien kon ik ook moeilijk van iets lekkers afblijven als het in mijn buurt stond. Waarom was dat zo? En wat kon ik doen om verleidingen te weerstaan?

Ik ben me gaan verdiepen in de psychologische processen achter de hunkering naar calorierijk voedsel. 

HUNKERING

Door mijn opleiding Acceptance and commitment therapy leerde ik naar mijn lichaam te luisteren, pijnlijke gevoelens te verdragen en afstand te nemen van mijn gedachtestroom. Door mijn opleiding in 'stress', begreep ik waarom ik zo gevoelig was voor stress en hoe ik stress kon verminderen.
Het kwartje viel toen ik me ging specialiseren in emotie-eten. Eindelijk begreep ik mijn hunkering naar iets zoetigs in de middag. Mijn onweerstaanbare trek had alles te maken met oude patronen uit mijn jeugd.

UIT DE BAN VAN EMOTIE-ETEN

Dit is wat ik doe in mijn coachtraining Uit de ban van emotie-eten: je gaat onder meer op zoek naar je behoeften achter je emoties. Je ontdekt waarom je hunkert naar iets lekkers en wat je valkuilen zijn. Je leert wat het verschil is tussen 'vulling' en 'voeding'. En zo doorbreek je stap voor stap de haat-liefdeverhouding met eten. Het doel van de training is dat je bewust met eten omgaat, ongemak accepteert en weer gaat genieten van gezond en lekker eten. Je krijgt inzicht in jezelf en je eetpatronen.

Daarnaast bied ik het kortere coachtraject Grip op je gewicht aan. Dit traject is vooral bedoeld voor 'externe eters'. Het doel is om zonder dieet controle te krijgen over je gewicht. 

Maak vrijblijvend een afspraak.

 
UA-110465751-1